Farvel til sommerkroppen....

...n fr det vre nok! 

Jeg er s mkk lei av dette jo-jo opplegget. Det m da for pokker vre mulig ta seg sammen og finne ett opplegg som funker gjennom hele ret og som gjr disse "kroppsdugnadene" undvendige? Dette med skulle jobbe knallhardt med "sommerkroppen" eller lynslanke seg frem til en eller annen anledning burde vre helt undvendig. Det virker nesten om at underbevisstheten overstyrer fornuften nr august nrmer seg slutten, med et resignerende "phu... sesongen for sommerkroppen er over for denne gang, n er det bare kose seg utover hsten". Greit nok at man ikke kan g rundt vre "ripped" hele ret, men det er da for pokker ikke noe poeng f p seg "badering" hver jul heller.

De siste fire rene har jeg hatt en badevekt som mler og tar vare p vitale data, og jeg kan ta ut statistikk og kurver p utviklingen. Sikkert mange som kjenner igjen dette mnsteret fra sine egne erfaringer. Det ser kanskje ikke s ille ut, men forskjellen p topp- og bunnmlingene er dryt 11kilo, noe som for meg er alt for mye. Den sorte streken er vekten jeg har satt opp som "idealvekt", og det bl feltet er vekten som ansees som normal BMI. JA, jeg vet det er mange som har meninger og berettiget kritikk av BMI som mleparameter, men den diskusjonen trenger vi ikke ta n. 

 

 

For de som mtte vre i tvil, s er jeg veldig lei av g opp og ned i vekt p denne mten. Ikke synes jeg det er spesielt behagelig g rundt fle meg dvask og lubben, og ikke liker jeg g rundt vre skrubbsulten. S hvorfor i gamperva gjr jeg det r etter r da?

Det er p HY tid sl et slag for #helrskroppen 

N har jeg bestemt meg for at jeg nsker  unng disse svingningene. Jeg har et sterkt nske om etablere en livsstil og et opplegg som gjr at jeg slipper bde "kroppsdugnader" og stramme bukselinninger annethvert halvr. Jeg tror det skal vre fullt mulig snu den drlige trenden fra periodisk flinkhet til etablerte gode vaner som vil sikre helse og trivsel i rene som kommer. Jeg ser liksom ingen grunn til forfalle bare fordi jeg har blitt voksen.

Det frste som m p plass er en god og gjennomfrbar plan

Min plan er bruke september og oktober til kickstarte kroppen med et treningsprogram for styrketrening, av Cornelis Elander. I tillegg skal jeg trene kampsport og prve skvise inn en sykkeltur og/eller lpetur i ny og ne. P onsdag testet jeg ut deler av programmet, og for si det snn... jeg er skikkelig stl enda. Slik s det ut: 

Du finner hele programmet HER

Nr det kommer til kosthold, s skal jeg rett og slett spise vanlig mat i riktige mengder. Jeg skal ha "skrapdag" p lrdager, og da kommer jeg til tillate litt ekstra av det som mtte passe meg. Antagelig blir det nystekte rundstykker med egg og bacon til frokost, stor og god lunsj, samt noe hjemmelaget "junkfood" til middag, og litt vin p kvelden. 

For opprettholde fremdrift, og ikke minst for mle endringer, skal jeg fre treningsdagbok samt gjennomfre ukentlige mlinger. Dette kommer jeg tilbake til ganske s snart. 

Flg TeamChrisa p FB & Instagram 

...og bli gjerne med i gruppa TeamChrisas venner,  gruppa for aktive voksne i alle aldre 

#neverquit #ladetskje #treningsglede #aktivhverdag #fitin4ts #motivasjon #teamchrisa #livsstil #40rskrisa #bloggere #trening #uperfekt #blogg #bloggno #bloggmag #helse #blogglister #blogglisten #bloggmag #nettavisen

2 kommentarer

Karina kristiansen

26.08.2017 kl.22:03

Bra Christer!

En ting som ogs forbrenner noen ekstra kalorier er rydde tilbake vektene etter seg p treninga. Jepp vi s deg g fra stanga med 20kg's vektene p i dag 😉

teamchrisa

27.08.2017 kl.01:28

Karina kristiansen: Hehe .... jeg pleier g rundt rydde etter alle andre, som du forhpentligvis ogs har lagt merke til, og i dag glemte jeg meg bort da min datter plutselig skulle hentes fr jeg egentlig var ferdig med det jeg skulle p trening.... jaja.... snn gikk det i dag.... :)

Skriv en ny kommentar

teamchrisa

teamchrisa

45, Oppegrd

Jeg er han fyren som nekter bli gammel og gr bare fordi han har blitt voksen. Jeg er far til to fine tenringer som gir meg mye glede, noen bekymringer og mange utfordringer. For meg er det viktig skape trivsel i hverdagen, gjre mer av det som gir oss positiv energi, og sist men ikke minst holde fysisk forfall p en armlengdes avstand. Mitt mantra ॐ नमः शिवाय er en pminnelse om alt det fantastiske man kan f til i livet. Det handler i stor grad om aldri slutte vre aktiv, leken og nysgjerrig. Velkommen til 40-rskrisa i praksis

Kategorier

Arkiv

hits